Mercat de Mercats 2015

Dissabte 17 d'octubre, cap a BCN hi falta gent! 
Uns dies abans, la Glòria de No tot són postres a la cuina, em preguntava si podia escapar-me a una moguda blocaire el dia 17... la resposta en principi hauria estat que si, però vaig haver de demanar permís a la family, doncs el 24 ja en tenia una!!! La resposta va ser afirmativa!

La moguda era la presentació de la festa organitzada per Mercat de Mercats 2015 i Gsr, un parell de venedors dels Mercats del Clot i de la Concepció, i un cuiner, ens presentarien uns productes i després hauríem de cuinar-los. Amb la idea de fer la tapa que serviria per a la presentació el proper dissabte a l'Aula de Tast davant 60 persones...

Poca cosa sabíem, només que el cuiner amb estrella seria en Jordi Herrera... Vaig estar al Manairó fa uns cinc anys, jo en vaig quedar molt contenta i el meu acompanyant no tant, recordo que li vaig dir que semblava que haguéssim sopat en llocs diferents... Una mica de nervis cuinar davant un gran xef!

Dels dos venedors i els productes, no en sabíem res, va ser una prova a cegues. El primer a presentar-se va ser en Xavier Bou de la Xarcuteria Bosch, ens vam trobar al seu obrador, i en va presentar tot el que la seva família feia. Després l'Àngels Fisas de Fruites i Verdures Molins, una pagesa de Molins de Rei, i quan dic pagesa ho dic amb tota l'estima del món, dues persones que ens van ensenyar el què fan i amb les seves paraules mostren l'amor amb que ho fan.

El darrer en parlar va ser en Jordi Herrera, del Manairó, un artista de la seva cuina, i que ens va fer una presentació distreta amb missatges directes...




Ens van presentar els productes hauríem de fer servir per a fer la tapa:



I en Jordi Herrera, es va marcar una tapa com aquesta en poc més de deu minuts:


La botifarra escollida, una botifarra d'amanida, sobre un llit d'aigua d'amanida, gelatina de cap i pota, cigrons, llenties, i enciams diversos, rematats amb uns brots... Va semblar fàcil, senzill i a més a més bo! Però clar, en aquell moment no penses que ell sabia els ingredients i la portava preparada de casa!! Jejejeje


En Tiriti, en Manel, l'Óscar, la Nuni, la Marta, la Glòria, la Sión i jo érem els blocaires convidats, crec que faltava algú... la qüestió és que començava la nostra marató, en 20 minuts havíem de fer una tapa amb tots els ingredients que ens havien presentat, i alguna coseta més... era una prova totalment voluntària i va ser molt divertit participar-hi.

Foto robada de Mercat de Mercats!!!

Foto feta pel Miquel, gràcies!!!


I foto de la tapa que jo vaig fer, doncs em vaig oblidar!!! Però us l'explico:

El nom que li vaig posar Boletes de colors, la vaig fer amb llonganissa crua (crec que vaig ser la única que la va fer servir crua!!!) cigrons, cibulet, i brots de soja i remolatxa, pebre i farigola. Res, amb la carn de la llonganissa i els cigrons aixafats i una mica de cibulet tallat petit vaig fer mandonguilles, i les vaig arrebossar dues de brots i unes de farigola, una mica de pebre, sal i un raig d'oli per sobre...
D'aspecte van quedar molt boniques, i de gust... les de farigola estaven molt bones!!

Feta la feina, el jurat deliberant, i jo vaig aprofitar per robar-li uns segons a en Jordi Herrera (em dec fer gran, doncs ara friso per tenir fotos amb xefs!!! jejeejeje)


I com que era el Tiriti qui feia la foto, i ja el coneixeu, ...amb permís...



Del Jordi Herrera em quedo amb un parell de coses que va dir... es cuina amb el cap! i que els tres pilars de la cuina són la cultura, el producte i la tècnica...

Apa, una altra aventura per recordar!

I enguany el Mercat de Mercats té com a país convidat a Perú, i nosaltres vam anar a dinar a un peruano del barri. A riure!!!

Cap comentari

Publica un comentari a l'entrada